środa, 15 maja 2013

Awokado na kanapce z bazylią, czosnkiem, oliwą i sokiem z limonki




Awokado na kanapce z bazylią, czosnkiem, oliwą  i sokiem z limonki



Idealny aperitif!



Proporcje dla dwóch osób:

Składniki:
  • 1 awokado
  • 1 garść świeżej bazylii
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (zawsze wybieramy do sałatek tę najlepszą z pierwszego tłoczenia)
  • 1,2 ząbki czosnku (ja użyłam jeden większy)
  • 1 limonka
  • szczypta soli morskiej
  • szczypta pieprzu czarnego
Wykonanie:

Myjemy awokado, osuszamy, przekrajamy na pól, pozbywamy się pestki uderzając w nią lekko nożem, łyżką w przypadku dojrzałego owocu ( i tylko taki jest pożądany w tym daniu) wykrawamy środek i przekładamy do miski. Widelcem gnieciemy awokado, wyciskamy z umytej limonki sok, dolewamy oliwę, dorzucamy posiekany drobno czosnek, przyprawiamy i mieszamy wszystko ze sobą, na koniec dorzucamy pokrojoną na mniejsze kawałki liście bazylii i podajemy z dowolnym pieczywem. 
W moim przypadku jest to chleb razowy - żytni pełnoziarnisty. 

W mojej kuchni staram się przykładać pod względem jakości i bogactwa witaminowego, aby dania były zdrowe, smaczne, estetyczne i ładnie pachniały.







Smacznego!


3 komentarze:

  1. dziś właśnie planuję zrobić jakąś pastę z awokado, 4 sztuki leżą i leżą a ja nic ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja szczerze mówiąc nie jestem fanką awokado :) Ale tutaj wygląda ono apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

  Ostrygi urodzinowe!   Ostrygi normandzkie (Nr 2), najpopularniejsza wersja konsumcji zaraz po otwarciu to skropienie ich sokiem ze świeżej...