poniedziałek, 11 marca 2013

Kurczak na ostro w sosie kokosowym z szyszkami ryżowymi







Kurczak na ostro w sosie kokosowym z szyszkami ryżowymi



Danie aromatyczne o bardzo wyrazistym smaku. Polecam dla osób, które nie lubią rutyny w kuchni ;)

Proporcje dla 3 osób.

Składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • 1 słoiczek pędów bambusowych
  • 2 ostre papryczki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1 szczypta cynamonu
  • 1 szczypta kurkumy
  • 1 szczypta słodkiej papryki
  • kilka ziaren kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka curry w proszku
  • 1 szczypta pieprzu
  • sól morska  
  • 1 limonka
  • 3 łyżki oliwy
  • 250 g mleka kokosowego
  • świeża natka pietruszki (można zastąpić świeżą kolendrą)
  • 1 szklanka ryżu do sushi (można zastąpić każdym innym)
  • 2 szklanki wody
  • 3-4 łyżeczki octu ryżowego (w przypadku jeśli jest to ryż do sushi)
  • 1 łyżka masła
Wykonanie:

Gotujemy nasz ryż według receptury. Nie musi to być oczywiście ryż do sushi, to była moja inwencja i ciekawość kompozycji, wydaje mi się, ze ryż na sypko, długoziarnisty będzie odpowiedniejszy. W moim przypadku zastosowałam ryż do sushi i po zgotowaniu przyprawiłam octem ryżowym, solą i cukrem trzcinowym. Dodałam łyżkę masła, wymieszałam. Na talerzu ułożyłam ukształtowane szyszki za pomocą dwóch łyżek. W smaku bardzo delikatne.
Kolejna czynność to przygotowanie naszego kurczaka. Filet dokładnie myjemy, suszymy papierem kuchennym, wykrawamy tłuszczyk i wszelkie niepożądane kawałki, których nie chcemy w potrawie. Kroimy następnie na mniejsze kawałki i wrzucamy na rozgrzaną oliwę na patelni. Idealnie pasuje do tego wok. Dorzucamy pokrojoną w piórka cebulę, posiekany czosnek, pędy bambusa i przyprawiamy. Ziarna kminu rzymskiego należy rozgnieść wcześniej w osobnym naczyniu, chyba, ze jest to puder, wystarczy szczypta. Wszystkie przyprawy w kolejności smażymy razem z mięsem, cebulą, czosnkiem i bambusem czyli curry, kurkumę, sól (sól do smaku), pieprz, paprykę słodką, wcześniej wymieniony kmin rzymski, ostre papryczki (kwestia gustu pod względem ostrości potrawy) i na końcu cukier wymieszany z cynamonem (ja dodałam 3 szczypty). Zalewamy całość mlekiem kokosowym, wyciskamy sok z limonki i chwile gotujemy (około 5-10 minut) tak aby wszystko się ze sobą dobrze połączyło, wszystkie aromaty.
Polewamy szyszki ryżowe naszym aksamitnym sosem kokosowym wraz z mięsem i warzywami. Posypujemy posiekaną natką pietruszki albo świeżą kolendrą, która w tym przypadku jest bardziej pożądana. I gotowe.






Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Ostrygi urodzinowe!   Ostrygi normandzkie (Nr 2), najpopularniejsza wersja konsumcji zaraz po otwarciu to skropienie ich sokiem ze świeżej...