środa, 18 września 2013

Konfitura z owoców dzikiej róży




Konfitura z owoców dzikiej róży



Dzika róża (Rosa canina) źródło witaminy C. 
Dla zainteresowanych tym owocem zapraszam na  stronę.
Jest sezon, wiec dlaczego nie skorzystać ?



Składniki:
  • około 1 kg całych owoców dzikiej róży
  • 2 szklanki cukru
  • woda

Wykonanie:

Owoce przekrojone na pól, bez pestek, dokładnie umyte i wypłukane (ich waga się zmniejszy znacznie po tych czynnościach) przełożyć do naczynia, zasypać cukrem, przykryć wodą, doprowadzić do wrzenia, a następnie na wolniejszym ogniu dusić około 1 godziny do odparowania wody, (w zależności od konsystencji). Kiedy będzie już kleista jest to dowód na to, że konfitura jest gotowa. 






Wykonane przez moją najukochańszą córeczkę na świecie ! *_*

 Smacznego !

4 komentarze:

  1. Właśnie zamierzam zrobić wkrótce konfiturę z dzikiej róży. Słyszałam od paru osób, że owoce powinny być przemrożone. Masz jakiś fajny sposób na usuwanie tych kudłatych pesteczek ze środka ;-) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękawiczki i cierpliwość, owoce umyte, obrane, bez mrożenia (nic mi o tym nie wiadomo) konfitura w smaku jest najlepsza jaką jadłam w życiu ;)
      Pozdrawiam i życzę powodzenia !

      Usuń
  2. Rękawiczki, bo róza farbuje na pomaranczowo, pestki najlepiej wybierać łyzeczką. Po wypestkowaniu zamrozilam i dopiero wtedy do garnka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czyscilam dzika roze bez rekawiczek I moje palce nie zmienily swojego koloru. To prawda jest to bardzo zmudna praca, zwlaszcza kiedy ma sie tych owocow ok. dwoch lub wiecej kg. Lecz to sie jednak oplaca, zwlaszcza dla tak drogocennych wartosci tego owocu.

    OdpowiedzUsuń

  Ostrygi urodzinowe!   Ostrygi normandzkie (Nr 2), najpopularniejsza wersja konsumcji zaraz po otwarciu to skropienie ich sokiem ze świeżej...